Wiadomo, że części rowerowe z wyższej póki kosztują krocie. Nie każdy może sobie pozwolić na zakup takiego sprzętu. Musimy pamiętać, że nie tylko napęd Shimano XTR, karbonowe koła itp. wpłyną na jakość prowadzenia roweru. Istnieje wiele drobnych podzespołów w rowerze, których wymiana na lepsze nie uszczupli Ci portfela, a znacznie poprawi komfort, wydajność jak i zapewni Ci lepsze doznania z jady. 

1. Opony rowerowe 

Często zdarza się, że najczęściej zwracamy uwagę na napęd, zawieszenie roweru. A całkowicie zapominamy o oponach. Jest to wielki błąd, jedyną powierzchnią styku roweru z podłożem są opony i to one maja znaczny wpływ na prowadzenie, a także na długość drogi hamowania.

Często opony, które znajdują się w fabrycznym rowerze są dość kiepskiej jakości. Przed zakupem nowej opony powinieneś zastanowić się po jakim terenie będziesz jeździć. Każda opona przeznaczona jest do innego terenu, posiada różny bieżnik jak i mieszankę. Na rynku znajdziemy opony zwijane jak i drutowe. Zwijane delikatnie uszczuplą nasz rower, także zmiana takich opon jest o wiele łatwiejsza i szybsza w porównaniu z oponą drutową.

2. System bezdętkowy 

Wraz z każdym kolejnym rokiem coraz więcej kolarzy zaczyna pozbywać się dętki ze swojego roweru i przesiadają się na system bezdętkowy. Spowodowane jest to korzyściami, które płyną z posiadania takiego systemu. Zapewnia on mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia, a także co jest chyba najistotniejsze w dzisiejszych czasach – waga, zmniejsza on ciężar koła o ok. 100 gram. System bezdętkowy zwiększa przyczepność roweru, spowodowane jest to faktem, że w tym systemie możemy jeździć z mniejszym ciśnieniem, dzięki czemu opona posiada większą powierzchnię styku z podłożem. Koszt takiego ulepszenia waha się w granicach od 70-100 zł.

3.Nowe siodełko

Siodełko jest bardzo ważnym elementem w rowerze. To ono może sprawić, że będziesz miał/a dość swojego roweru. Dlatego każdy powinien mieć prawidłowo dobrane siodełko dla siebie. Jednak nie jest to tak łatwe jak się może wydawać, aby dobrać prawidłowo trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Jak prawidłowo dobrać siodełko znajdziesz w tym artykule: Jak wybrać odpowiednie siodełko rowerowe.

4. Siła hamowania

 

W większości rowerów producent na czymś zawsze zaoszczędzi. Najczęściej spotykaną oszczędnością są hamulce jak i opony. Jeżeli chcemy zwiększyć siłę hamowania to oczywiście najlepszym sposobem będzie zmiana hamulców. Jednak istnieje o wiele tańsza metoda, a jest nią zmiana tarcz na większe. Zakup większych tarcz zwiększy siłę hamowania, a zarazem poprawi wygląd roweru. Pamiętacie, że przy zmianie tarcz na większe musisz zaopatrzyć się w adaptery.

5. Gripy

Wyznaje się zasadę, że najważniejszymi częściami w rowerze są te elementy które stykają się z podłożem, jak i samym kolarzem. Jednym z nich są gripy, stare manetki często potrafią się obracać, przez co zsuwają się z kierownicy. Jest to bardzo irytujące jak i niewygodne. Więc jeżeli natykasz się na ten problem, to niezwłocznie wymień manetki. Najlepszym wyborem będą takie, które posiadają możliwość ściskania za pomocą śruby. Koszt nowych manetek wynosi 30-100 zł.

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here