opona z systemem itt
Autor zdjęcia: www.pinkbike.com

System bezdętkowy nie jest bez wad, jednak zdecydowanie lepiej sprawdza się on w porównaniu ze zwykłą dętką. Dętka czy też system bezdętkowy ma swoje wady, dlatego firma Innova Tire postanowiła coś z tym zrobić. I tak powstała opona z systemem ITT.

Czym jest system ITT

System Innova Integrated Tubeless Tech (ITT) dodaje do opony gumową wkładkę do dolnej części opony, która jest na stałe przymocowana do niej. Wkładka wyraźnie zwiększa wagę opony. Wentyl jest zintegrowany z wkładką, dzięki czemu jest to system do którego tak naprawdę nie potrzebujecie, dodatkowego wentyla, taśmy, ani mleczka uszczelniającego. Podobno produkt z technologią ITT jest nieco lżejszy od standardowego zestawu opona + dętka, jednak jest on o wiele cięższy niż zestaw bezdętkowy. 

Jak twierdzą producenci opona tego typu ma dużo zalet. Główną z nich jest, że praktycznie nie występuje prawdopodobieństwo, że opona wyskoczy nam z obręczy, ponieważ cały czas jest trzymana poprzez dodatkową powłokę. Drugą zaletą takiej opony jest to, iż jest o wiele łatwiejsza w instalacji w porównaniu z systemem bezdętkowym. Jak wiadomo zakładając oponę bezdętkową trzeba się nieco natrudzić, aby ranty opony idealnie spasowały się z obręczą koła. W oponach tego typu praktycznie nie występuje ten problem, ponieważ opona ze wkładką z tworzy szczelny układ, dzięki czemu do napompowania jej wystarczy nawet malutka pompka. Opona powinna posiadać podobne zdolności tłumienia. Ponieważ jest to praktycznie taka sama opona co wszystkie tylko, że posiada dodatkową powłokę. Zaletą wkładki jest fakt, że zapewnia ona nam szczelność całego układu, dzięki temu uszczelniacz pozostaje w środku opony i nie wycieka nam rantami lub przy mocowaniach szprych. 

opona z systemem itt

Modele z systemem ITT

Obecnie producent udostępnia nam cztery rodzaje opon z technologią ITT. Są nimi Mustanga w rozmiarach 26 x 2,0 która waży 620 gramów. Ten model występuje także w rozmiarze 27,5 x 2.1 który waży 670 gramów. Są to opony o delikatnym bieżniku zaprojektowane tak, aby miały jak najmniejsze opory toczenia. Natomiast jeżeli potrzebujecie opon bardziej agresywnych, to na pewno Shist zaspokoi wasze potrzeby.  Taka opona  przystosowana do DH, występuje w rozmiarach 26 x 2,5  waga 990 gramów, a także w rozmiarze 27,5 x 2.5 jednak waży ona aż 1080 gramów. Najszerszym modelem jest opona Gneiss,  która występuje w rozmiarze 27,5 x 3.0. Jeżeli chodzi o cenę to jeszcze nie została ustalona.

Podsumowanie

Firma uważa, że opony z ich systemem są o wiele lepsze od zwykłych opon bezdętkowych. Jednak trudno powiedzieć, czy tak jest naprawdę. Nie można tego ustalić bez testowania. Jednak trzeba przyznać, że producent poszedł w dobrym kierunku, skupiając się na istotnym problemie kolarzy. Jeżeli uda się  wprowadzić tą nową technologię na rynek i będzie ona rozwiązywała wszystkie problemy, o których wspomniałem, to myślę, że szykuje nam się rewolucja wśród opon rowerowych. Największą póki co bolączką o jakich wiadomo, to jest waga takiej opony. Nie wiadomo czy są to opony drutowe czy zwijane, ale waga 27,5 x 2,5 wynosząca 1080 gramów to trochę sporo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here