kapeć

Jeżeli, rzadko rozstajesz się z rowerem, to prawdopodobnie z przebitymi dętkami znasz się bardzo dobrze. W tym artykule przedstawię Ci najczęstsze przyczyny powstawania kapci w rowerach wyposażonych w dętki jak i w systemy bezdętkowe. Jednak na wstępie trzeba przyznać, że o wiele mniej jest przyczyn powstawania kapci w rowerach wyposażonych w system bezdętkowy.

1.Rozcięta dętka przez obręcz 

Przyczyną kapci tego typu jest jazda na zbyt małym ciśnieniu lub wjechanie np. na krawężnik, przez co dętka jest dobijana do obręczy. Dlatego, aby uniknąć takiego kapcia warto jest przejść na system bezdętkowy. W systemie bezdętkowym także może dojść do dobijania, jednak opona na pewno nie zostanie przecięta przez obręcz.

2. Niewłaściwe zamontowanie opony

Następna przyczyna jest dość podobna do wcześniejszej. Rożni ją fakt, że taki kapeć zazwyczaj powstaje z naszej winy. Podczas zakładania opony wiele ludzi popełnia jeden istotny błąd. Rowerzyści nie pompują wcale dętki lub pompują aż nadto, przez co nie mogą spasować jej z obręczą. W takich przypadkach rośnie duże prawdopodobieństwo, że dętka podwinie się pod stopkę opony, co doprowadzi do przycięcia dętki przez oponę. Takie przecięcie nie powstanie od razu po złym założeniu, zazwyczaj dętka na skutek pracy, przemieszczania zacznie się przecierać po pokonaniu kilkuset kilometrów. Dlatego ważne jest abyście nie śpieszyli się podczas zakładania opon.

3. Zbyt długie nyple

Obręcze, które nie są przystosowane do systemu bezdętkowego, posiadają otwory ukryte za taśmą ochronną. Jeżeli w swoim kole posiadasz zbyt długie szprychy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że złapiesz kapcia. Dętka co prawda jest chroniona przez specjalną taśmę, jednak zbyt wystające szprychy mogą doprowadzić do przerwania ochronnej taśmy, a co za tym idzie uszkodzenia dętki.

4. Agresywna jazda

Gdy w systemie bezdętkowym wjedziemy na jakiś drut lub inną podobną rzecz, to mleczko uszczelniające od razu uszczelni całą konstrukcję, dzięki czemu będziemy mogli dalej kontynuować wyprawę rowerową. Mleczko uszczelniające nie pomoże na wszystkie przyczyny kapci. Może dojść do sytuacji, gdy opona odczepi się od obręczy na skutek uderzenia o kamień lub inną przeszkodę. Często kolarzom uprawiającym Enduro bądź DH zdarza się, że opona zostanie przecięta przez ostry kamień, w takim przypadku uszczelniacz już nie pomoże.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here