Kross R8: W skrócie

  • Rama: aluminium
  • Rozmiar kół: 27,5 cali
  • Widelec: RockShox Reba RL Air 100mm skoku
  • Geometria: wyścigowa
  • Dysk: 1 x 11
  • Rozmiary:  S, M, L (testowana), XL
  • Waga: 11,8 kg
  • Cena: Kliknij TUTAJ

Recenzja Kross Level R8

Model Level R8 firmy Kross to wyścigowy hardtail dla nowoczesnego, a zarazem jeźdźca który nie chce się rzucać w oczy, który opiera się na modelu Rio z roku 2016 r. Na rok 2017 wszystkie ramy modeli Level zostały zmniejszone .

Rower praktycznie od razu gotowy jest do wyścigów. Dużym mankamentem tego roweru są hamulce, sprawcą są Shimano BR-M395, co prawda zatrzymują, jednak często potrzeba wkładać dużo siły w zatrzymanie roweru, hamowanie jednym palcem praktycznie odpada. Dlatego jeżeli często jeździsz z dużych zjazdów to od razu powinieneś je zmienić.

Napęd

kross level r8

Wyposażony jest w grupę napędu 1×11 Shimano M7000, jest to idealny napęd dla osób lubiących się ścigać, jest: lekki zapewnia płynną zmianę biegów, a także posiada duży zakres przełożeń( 11-46). Dzięki sprzęgiełku tylnej przerzutki  i zębatce narrow white nigdy nie udało zrzucić mi się łańcucha. Niestety w moim odczuciu przednia zębatka jest trochę za mała, na stromych zjazdach brakowało mi biegu i już nie byłem wstanie bardziej przyśpieszyć. Co do zmiany biegów, jest ona bardzo płynna co sprawiło, że zastanawiam się,  czy warto jest wydać więcej na XT lub XTR.  Podsumowując napęd w R8 jest prawie idealny, jedynym mankamentem jest za mała przednia zębatka.

Widelec

kross level r8

Pozostała część konstrukcji została wyposażona w amortyzator  RockShox Reba RL, którego szczegółową recenzję znajdziecie w artykule: RockShox Reba RL recenzja amortyzatora. RockShox Reba RL jest dość lekki w porównaniu do tej klasy widelców o skoku 100 mm, jednak niska waga nie zawsze idzie w parze ze sztywnością.  Amortyzator Reba RL można zakupić z blokadą z kierownicy OneLoc lub bez niej.

kross level r8

Nie jestem najcięższy, więc sztywność amortyzatora nie jest moim problemem numer jeden.  Mając to na uwadze uznałem, że Reba jest akceptowalna, ale nie imponująca. Nigdy nie poczułem wyginania się, ale zauważyłem, że widelec nie śledzi, aż tak jak bym chciał jadąc po cięższym terenie.

Koła

Przechodząc do kół w tym rowerze. Jak dla mnie obręcze firmy WTB, są zdecydowanie za wąskie, przez co ranty opony przyklejają się tak mocno do obręczy, przez co praktycznie nie da się ich zdjąć, łyżki do zdejmowania opon nic w tym wypadku nie pomogą, najlepszym sposobem jest położenie koła na ziemię/trawę i obciążenia go butem a następnie ciągnąć oponę do siebie. Jeżeli zdarzy Ci się kapeć na szlaku, to możesz mieć duży problem ze zmianą dętki. Jak dla mnie jest to bardzo duży minus dla tego roweru.kross level r8

Piasty to Shiamano Deore ze sztywnymi osiami, z przodu znajdziemy oś 15 mm a z tyłu 12 mm. Po półtora roku użytkowania nie sprawiły mi one żadnego problemu, pracują tak samo jak  wtedy gdy były nowe. Jak wiadomo, kupując rower nie powinieneś zbytnio rozczulać się nad oponą jaką producent zamieścił w swoim rowerze. Niestety Kross musiał na czyś zaoszczędzić i wstawił dość tanie opony Shwalbe Rapid Rob o szerokości 2.1. Jeżeli planujesz zmianę opony na szerszą, to musisz zwrócić uwagę na szerokość tylnego trójkąta. Postanowiłem, że zmienię oponę na 2.2 i muszę przyznać, że bardzo mało miejsca zostało pomiędzy ramą a oponą. Myślę, że szersza opona już się to tej ramy nie zmieści, jeżeli udało wam się zmieścić szerszą to dajcie znać w komentarzu. 

Rama

kross level r8

Teraz zajmijmy się ramą Kross’a Level R8. Jest ona pomalowana farbą czarny mat, natomiast wszystkie emblematy, napisy są koloru siwego. Przez takie malowanie rower nie rzuca się zbytnio w oczy. Jak dla mnie brakuje w nim kilku bardziej żywych kolorów, ale jak wiadomo każdy ma inny gust i niektórym ten rower będzie się podobać, a innym nie. Gdy już sprawy wyglądu mamy za sobą to przejdźmy teraz do geometrii. 

kross level r8

Jest ona bardzo agresywna, wsiadając na ten model Krossa od razu czuć, że ten rower został przystosowany do ścigania się. Dlatego jeżeli rozmyślasz zakup roweru na niedzielne przejażdżki, to wiedz, że nie jest on dla Ciebie. Uważam, że parametr REACH powinien być trochę dłuższy, a długość mostka znacznie zmniejszona. Dzięki temu przednie koło bardziej wysunęło by się do przodu  przez co poprawiła by się stabilność na zjazdach jak i podjazdach. 

Jak dla mnie dużą wadą jest także barka możliwości wewnętrznego poprowadzenia kabli do sztycy regulowanej, jedynie mamy możliwość wewnętrznego poprowadzenia do przedniej przerzutki. Jak wiadomo w dzisiejszych czasach regulowana sztyca to podstawa, a nie wiem dlaczego w rowerach XC nie są montowane sztyce regulowane, nawet Maja Włoszczowska korzysta z takiego rozwiązania w swoim rowerze.

Podsumowanie

kross level r8

Głównie jest to rower dla osób które ścigają się, i każda sekunda jest dla nich bardzo ważna. Rower ten ma jak każdy wady i zalety. Oferuje on nam dość lekką i solidną ramę, z nowoczesną geometrią i wyjątkowo solidnym wyposażeniem. Największymi minusami są bardzo słabe hamulce, zbyt wąskie obręcze, a także brak prowadzenia dla pancerza sztycy regulowanej. Zalety to zdecydowanie rewelacyjny stosunek wyposażenia do ceny, dwa miejsca na bidon, znakomita geometria do ścigania się w XC, niska waga, kompletny napęd SLX.

 

Kategorie:
Testy

POWIĄZANE POSTY

ZOSTAW KOMENTARZ

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.