Życie fanów dwóch kółek nie jest usłane różami. Gdy już w końcu nam się odłożyć fundusze i zakupić wymarzony rower, szybko okazuje się, że jego eksploatacja także niesie za sobą koszta. Te oczywiście rosną wraz z intensywnością i częstotliwością użytkowania naszego sprzętu.
Okresowe przeglądy i serwis, to wydawałoby się rzecz oczywista, ale nie zawsze tak jest. Postanowiliśmy podzielić się z wami kilkoma radami, które pomogą,  by wasz sprzęt przez dłuższy czas zapewniał bezawaryjne działanie a co ważniejsze abyście czuli większy komfort i satysfakcję z jazdy. I co najważniejsze żeby przy tym nie wydawać fortuny!

 

1. Zastosowanie mleczka uszczelniającego

System bezdętkowy daje nam sporo korzyści, przydaje się on w szczególności  gdy jeździmy w terenie w którym jest masa korzeni, ostrych kamieni, cierni.  Uszczelniacz bez problemu sobie poradzi z niewielkimi dziurami w twojej oponie, przez co unikniemy kapci w swoim rowerze. Ten system umożliwi nam także jazdę na o wiele niższym ciśnieniu przez co poprawi się przyczepność twojego roweru, wyeliminuje on także dobicia czyli dociśnięcia dętki do obręczy co często kończy się jej uszkodzeniem. Spodoba się wam także, że taki system daje nam oszczędności wagowe, nie są one jednak dość znaczne. Koszt ok. takiego podrasowania roweru: 160zł. Mleczko możesz kupić tutaj.

2. Wymiana linek i pancerzy

 

Wielu ludzi gdy zaczyna ulepszać swój rower bardzo często zapomina o dość ważnym aspekcie, otóż ogromne znaczenie dla płynnego zmieniania przełożeń w naszym mają linki i pancerze. Pancerze i linki są bardzo narażone na czynniki atmosferyczne a także błoto piasek co przyczynia się do słabego działania napędu, który jest tak ważny. Kupując zestaw linek i pancerzy powinniśmy zwrócić uwagę w szczególności na linki wybierajmy te najmniej chropowate. Koszt takiego podrasowania roweru waha się w granicach od 30 zł do 90 zł. Zestaw linek i pancerzy możesz kupić tutaj Shimano, Jagwire, Clarks

3. Zmiana korby

Na sam koniec ulepszania naszego roweru ostała się korba. Wyróżniamy trzy rodzaje mocowania korb: na kwadrat, wielowypust i sztywna oś. Ten ostatni rodzaj mocowania będzie nas interesował. Otóż korba jest bardzo ważną częścią w naszym rowerze i to na nią oddziałują duże siły. Korba ze sztywną osią da nam o wiele większą sztywność napędu, a także obniży wagę naszego roweru. Pamiętajcie jeżeli będziecie wymieniać korbę potrzebny będzie wam także suport. Ceny korb ze sztywną osią zaczynają się od 250 zł i idą w górę do kilku tysięcy zł.  Korbę wraz z suportem możesz kupić tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here