hamulce, hamować

Zdarza Ci się, że tracisz przyczepność podczas hamowania tylnym kołem? A także przednie koło wpada w poślizg gdy hamujesz. Jeżeli tak to ten artykuł jest dla Ciebie. Postaram Ci się przedstawić sposoby dzięki, którym twój skill hamowania wzrośnie.

Podobne artykuły:

Podwójna pełna moc

Zazwyczaj rower jest wyposażony w dwa  hamulce, dlatego warto jest wykorzystywać ich pełną moc. Co prawda przedni hamulec jest o wiele skuteczniejszy niż tylny, jednak na stromych zjazdach jeden to zdecydowanie za mało. Dlatego warto jest hamować tylnym i przednim hamulcem, pamiętaj żeby nie doprowadzić do zablokowania przedniego koła, ponieważ skończy się to dla Ciebie fatalnie. Żeby uniknąć takiej sytuacji powinieneś trochę odpuścić przedni, a przycisnąć tylny hamulec.

Przeniesienie ciężaru

Umiejętność przenoszenia ciężaru przez kolarza jest bardzo ważna. Jeżeli chcesz skutecznie hamować, to musisz się nauczyć prawidłowo przenosić swój środek ciężaru na tylne koło. Przenoszenie ciężaru w stronę kierownicy będzie skutkowało lepszą przyczepnością przedniego koła, a także poprawi się twoje prawdopodobieństwo, że twoja twarz spotka się z ziemią. Więc aby uniknąć tak niemiłego spotkania musisz przenieść środek ciężkości na tylne koło. Nieznacznie zmniejszy się przyczepność przedniego koła, ale za to tylne koło zmniejszy długość hamowania.

Kiedy hamować

Wyczucie momentu w którym mamy hamować jest bardzo ważne. Jeżeli jedziemy w zakręcie z dużą prędkością to powinniśmy sobie odpuścić gwałtowne hamowanie. Taki zabieg może doprowadzić do natychmiastowego obrócenia.

Sprzęt

Sprzęt jest dość ważny, w szczególności jeżeli chodzi o nasze bezpieczeństwo. Pamiętaj, że hamulce hydrauliczne, które współgrają z dużą tarczę np. 180 mm lub 203 mm pozwolą Ci o wiele efektywniej hamować, a także będziesz miał znacznie lepszą kontrolę nad rowerem. Duża moc hamowania dla niektórych rowerów, głównie chodzi o widelce motoryzowane może być zabójcza. Tanie widelce dostają mocno w kość, większość z nich jest wyposażona w cienkie golenie, które po prostu nie wytrzymują naprężeń. Objawem tego jest, że amortyzator nie pracuje tak jak powinien, a także powstaje na nim luz. Jeżeli zdarzy Ci się luz bądź inna ustaka w widelcach FOX, ROCK SHOCK to bez problemu znajdziesz na rynku nową część. Natomiast znalezienie nowej części w tanich amortyzatorach będziecie praktycznie niemożliwe. Dlatego weź pod uwagę jaki posiadasz amortyzator, jeżeli będziesz chciał zmienić na mocniejsze hamulce.

Kategorie:
PORADY, Uncategorized

POWIĄZANE POSTY

ZOSTAW KOMENTARZ

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.