TOP 5 niedrogich sposobów na ulepszenie roweru

1

Wiadomo, że części rowerowe z wyższej póki kosztują krocie. Nie każdy może sobie pozwolić na zakup takiego sprzętu. Musimy pamiętać, że nie tylko napęd Shimano XTR, karbonowe koła itp. wpłyną na jakość prowadzenia roweru. Istnieje wiele drobnych podzespołów w rowerze, których wymiana na lepsze nie uszczupli Ci portfela, a znacznie poprawi komfort, wydajność jak i zapewni Ci lepsze doznania z jady. 

1. Opony rowerowe 

Często zdarza się, że najczęściej zwracamy uwagę na napęd, zawieszenie roweru. A całkowicie zapominamy o oponach. Jest to wielki błąd, jedyną powierzchnią styku roweru z podłożem są opony i to one maja znaczny wpływ na prowadzenie, a także na długość drogi hamowania.

Często opony, które znajdują się w fabrycznym rowerze są dość kiepskiej jakości. Przed zakupem nowej opony powinieneś zastanowić się po jakim terenie będziesz jeździć. Każda opona przeznaczona jest do innego terenu, posiada różny bieżnik jak i mieszankę. Na rynku znajdziemy opony zwijane jak i drutowe. Zwijane delikatnie uszczuplą nasz rower, także zmiana takich opon jest o wiele łatwiejsza i szybsza w porównaniu z oponą drutową.

2. System bezdętkowy 

Wraz z każdym kolejnym rokiem coraz więcej kolarzy zaczyna pozbywać się dętki ze swojego roweru i przesiadają się na system bezdętkowy. Spowodowane jest to korzyściami, które płyną z posiadania takiego systemu. Zapewnia on mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia, a także co jest chyba najistotniejsze w dzisiejszych czasach – waga, zmniejsza on ciężar koła o ok. 100 gram. System bezdętkowy zwiększa przyczepność roweru, spowodowane jest to faktem, że w tym systemie możemy jeździć z mniejszym ciśnieniem, dzięki czemu opona posiada większą powierzchnię styku z podłożem. Koszt takiego ulepszenia waha się w granicach od 70-100 zł.

3.Nowe siodełko

Siodełko jest bardzo ważnym elementem w rowerze. To ono może sprawić, że będziesz miał/a dość swojego roweru. Dlatego każdy powinien mieć prawidłowo dobrane siodełko dla siebie. Jednak nie jest to tak łatwe jak się może wydawać, aby dobrać prawidłowo trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Jak prawidłowo dobrać siodełko znajdziesz w tym artykule: Jak wybrać odpowiednie siodełko rowerowe.

4. Siła hamowania

 

W większości rowerów producent na czymś zawsze zaoszczędzi. Najczęściej spotykaną oszczędnością są hamulce jak i opony. Jeżeli chcemy zwiększyć siłę hamowania to oczywiście najlepszym sposobem będzie zmiana hamulców. Jednak istnieje o wiele tańsza metoda, a jest nią zmiana tarcz na większe. Zakup większych tarcz zwiększy siłę hamowania, a zarazem poprawi wygląd roweru. Pamiętacie, że przy zmianie tarcz na większe musisz zaopatrzyć się w adaptery.

5. Gripy

Wyznaje się zasadę, że najważniejszymi częściami w rowerze są te elementy które stykają się z podłożem, jak i samym kolarzem. Jednym z nich są gripy, stare manetki często potrafią się obracać, przez co zsuwają się z kierownicy. Jest to bardzo irytujące jak i niewygodne. Więc jeżeli natykasz się na ten problem, to niezwłocznie wymień manetki. Najlepszym wyborem będą takie, które posiadają możliwość ściskania za pomocą śruby. Koszt nowych manetek wynosi 30-100 zł.

 

Jak szybko poprawić działanie biegów w rowerze

0
płynność zmiany przełożeń

Poprawa płynności zmiany przełożeń – szybka i łatwa

Jest to bardzo szybka sztuczka, która poprawi działanie twoich przerzutek. Po zastosowaniu jej biegi zaczną działać o wiele płynniej.  Jest ona stosowana przez wielu mechaników rowerowych, którzy używają jej w celu złagodzenia tarcia w starych pancerzach. 

Sprawdź także podobne artykuły:

Pewnie zdarza się wam jeździć często po szutrach, piasku itp. Każda taka jazda powoduje dostawanie się do kabli różnych zabrudzeń, przez co spada płynność zmiany przełożeń, a także powoduje szybsze zużywanie się pancerzy.  Wiadomo, że zmiana pancerzy na nowe przyniesie najlepszy rezultat, jednak czasami warto przepłukać kable. Powinno to poprawić płynność zmiany przełożeń, a także zwiększyć żywotność naszych pancerzy. Na pewno to nie zaszkodzi im, a jak to nie pomoże, to będziesz musiał(a) wymienić je na nowe. 

Do uzyskania najlepszego efektu potrzebujesz odtłuszczacza, sprężarki i szmatki. Najważniejszym składnikiem będzie odtłuszczacz, ważne jest tylko, aby posiadał plastikową rurkę. Na starym pancerzu odtłuszczacz działa lepiej niż środek smarujący. Okładzina zużywa się i powoduje zbieranie się w środku pancerza resztek, a także brudu, który przykleja się do wnętrza. Odtłuszczacz wyczyści zbierany kurz i brud, ułatwiając tarcie podczas przesuwania się linki w pancerzu.  

Najpierw spróbuj sprężarką wydmuchać brud z wnętrza pancerza, następnie wrzuć przerzutkę z łańcuchem na największą zębatkę, a potem bez kręcenia korbą zrzuć przełożenia manetką. Pozostaje teraz tylko odciągnąć pancerz i prysnąć przez cienką rurkę odtłuszczacz. Na końcu wytrzyj końcówkę pancerza szmatką z resztek brudu. Voila (wualà), płynność zmiany przełożeń powinna się zdecydowanie poprawić.

Efekty będą się różnić w zależności, jak bardzo mamy zniszczone pancerze, jednak warto poświęcić te parę minut. 

Aby sprawdzić ceny pancerzy kliknij  TUTAJ. 

Widelce Rock Shox 2019 – pierwsze wrażenie cz.2

0

RockShox ogłasza co będzie się działo z widelcami w 2019. Firma nie wprowadza żadnych rewelacyjnych ulepszeń ani nowych modeli. Spotkamy jedynie delikatne modyfikacje estetyczne, a także niewielkie zmiany w częściach widelców.

RockShox Judy

Kto powiedział, że rowery na poziomie podstawowym nie mogą uzyskać wszystkich najnowszych funkcji i wydajności? Judy jest zbudowana na zupełnie nowym podwoziu, zaprojektowanym według tej samej filozofii co Pike. Wyposażony zostanie w system BOOST ™ oznacza także miejsce na opony Plus, do 2,8 w obu modelach 27,5″ i 29 „, Będzie także kompatybilny z systemem Torque Caps który zapewnia dodatkową sztywność. Judy Gold ma na swoim pokładzie tłumienie Motion Control ™ RL, kompatybilny manetką OneLoc ™ , golenie zostaną pokryte powierzchnią nazywaną przez RockShox Fast Black, dzięki czemu widelec uzyska unikalny wygląd, a także poprawi się jego wydajność.

 

RockShox Pike DJ

Nowy Pike DJ jest również wyposażony w sztywne 35-milimetrowe golenie. Będzie mógł się pochwalić specjalnie dostosowanym tłumikiem Charger i systemem Solo Air, który zapewnia lepsze progresywne działanie.

W widelcu, który jest już bardzo wydajny, więc nie ma wiele do zamiany, z wyjątkiem grafik.

RockShox Bluto

RockShox Bluto, amortyzator który jest wykorzystywany w rowerach typu fatbike, zachowa oryginalne elementy konstrukcji, natomiast zostaną wprowadzone dwie różne opcje amortyzatorów. 

RCT3 wykozysta tłumik Motion Control z trzema stopniami regulacji (otwórz / pedał / blokada), natomiast RL użyje tłumika Motion Control, który będzie zgodny z manetką OneLoc. Zmienione  zostaną także naklejki RockShox. Widelec będzie dostępny na rynku: kwiecień 2018

 

RockShox Sektor RL

Wiele zmian dla Sektora RL przy zastosowaniu nowej sprężyny DebonAir. Zostały także zmienione pokrętła do regulacji jak i korek zabezpieczający wentyl od komory powietrza. Amortyzator będzie miał możliwość sterowania nim za pomocą blokad z kierownicy OneLoc. Golenie zostaną pokryte powłoką  Fast Black, która zmniejszy tarcie podczas pracy widelca. Zostanie on wyposażony w golenie o średnicy 32 mm, Sektor RL jest teraz kompatybilny z systemem Boost, dzięki czemu będziemy wstanie zamontować o wiele bardziej sztywne opony, a także sztywność całego układu znacznie się poprawi. Widelec będzie kompatybilny z piastami: 100, 120, 130, 140 i 150 mm w rozmiarze koła 27,5 lub 29 cali. Odnowiona zostanie także grafika z logiem RockShox.

Widelce Rock Shox 2019 – pierwsze wrażenie cz.1

0

RockShox ogłasza co będzie się działo z widelcami w 2019. Firma nie wprowadza żadnych rewelacyjnych ulepszeń ani nowych modeli. Spotkamy jedynie delikatne modyfikacje estetyczne, a także niewielkie zmiany w częściach widelców.

RockShox Reba

Reba otrzymuje zaktualizowaną opcję podwozia i technologie, które zostały pierwotnie opracowane na potrzeby widelca SID. Delikatnie zostały zmienione naklejki z logiem Rock Shox. Zostanie ona także kompatybilna z manetką OneLoc, dzięki czemu z panelu kierownicy będziemy mogli blokować widelec.

Cena Reby wynosić będzie: 1800 zł –  2050 zł.

RockShox Recon

Recon i Recon RL są również aktualizowane, zostaną one wyposażone w części zapożyczone od widelca Revelation: koronę jak i dolne golenie. Średnica goleni będzie wynosiła 32 mm, które będą  pokryte specjalną powłoką ( niklowane) nazywaną Fast Black przez RockShox . Zostanie zmienione pokrętło zmiany kompresji, a także korek od komory powietrza. Waga widelca zostanie zredukowana, dzięki zastosowaniu innych goleni dolnych jaki i nowej korony. Wewnątrz widelca będzie pracował tłumik Motion Control.

Cena Recon’a wynosić będzie: 1000 zł –  1200 zł.

RockShox 30 Gold i 30 Silver

Model RockShox 30 Gold zostanie wyposażony w golenie wykonane z aluminium, które zostaną pokryte niklem. W amortyzatorze znajdzie się stary dobry tłumik Motion Control. Zostanie także zmienione pokrętło kompresji jak i korek zasłaniający wentyl komory powietrza. Natomiast w tańszym modelu Silver zostanie zamontowana tłumienie TurnKey, a także nowa gałka kompresji i górna pokrywa komory powietrznej. W każdym widelcu amortyzowanym zostaną zmienione grafiki na naklejkach.

  • RockShox 30 Gold : 1300 zł – 1600 zł
  • RockShox 30 Silver : 700 zł – 800 zł

Jak wycenić rower

0

Cała sztuka polega na tym aby wycenić rower tak, by z jednej strony nie stracić na nim zbyt dużo pieniędzy, a z drogiej – aby nie odstraszyć potencjalnych klientów.

Zacznij od…

Na cenę roweru wpływa wiele czynników. Na początku zacznij od sprawdzenia cen na portalach ogłoszeniowych. Warto jednak mieć świadomość, że na portalach możemy znaleźć  wielu sprzedawców, którzy znacznie zawyżają wartość roweru, przez co przez wiele miesięcy nie mogą znaleźć chętnej osoby. Podczas porównywania cen trzeba być strasznie dokładnym – należy uwzględnić rok produkcji roweru, jego komponenty, a także w jakim jest stanie. Pamiętaj, że cena roweru, który ma przejechane jeden/dwa sezony spadają aż o 40%. Gdy wiesz już wstępnie w jakich przedziałach cenowych twój rower występuje, to musisz przejść do głębszej analizy.

Rowery, które regularnie użytkujemy często się psują, przez co jesteśmy zmuszeni wymieniać podzespoły. Wielu rowerzystów ulepsza swoje rowery,  przez co jeszcze trudniej jest prawidłowo wycenić. W takim przypadku musisz wziąć kartkę i rozpisać wszystkie części.

Lista części

  • rama
  • widelec
  • damper
  • korba
  • przerzutka przednia
  • przerzutka tylna 
  • łańcuch
  • kaseta
  • pedały
  • manetki
  • hamulce
  • tarcze hamulcowe
  • koła
  • mostek 
  • kierownica
  • chwyty
  • siodełko
  • stery
  • suport
  • opony
  • sztyca/ sztyca regulowana 

Ustalanie ceny

Gdy masz już spisaną każdą część w swoim rowerze, to zostaje Ci znalezienie cen. Na portalu olx, lub allegro znajdziesz wiele uczuwanych części. Podczas wyszukiwania nie sugeruj się pierwszą ceną jaką zobaczysz, zwracaj uwagę w jakim stanie jest przedmiot. Najlepiej znajdź parę ofert do danej części i wypisz ich ceny, a następnie ją uśrednij. Gdy będziesz miał wypisane wszystkie informacje, pozostaje Ci zsumować wszystkie ceny. 

Podsumowanie

Kalkulując cenę roweru, wypisz czynniki, które mogą ją obniżać, a obok te, które wpływają na jej podwyższenie.  Pozostaw co najmniej 5-procentowy margines na negocjacje. Najważniejsze jest abyś się nie zraził, że rower nie znalazł nowego nabywcy po paru dniach.

Ile rower traci na wartości

0
wartość roweru

Jeżeli chodzi o nasz portfel to nowy rower jest dość kiepską inwestycją. Z biegiem czasu ceny każdego sprzętu spadają, jednak spadek cen rowerów idzie w zatrważającym tempie. Kupując nowy rower, już po przejechaniu nim zaledwie jednego sezonu tracimy, aż około 40% jego wartości. Postanowiłem więc, zbadać ceny rowerów używanych, jak i tych pochodzących z wyprzedaży.

Analizie zostały poddane rowery marki: Kross, Trek, Canyon, Cannondale ponieważ jest ich najwięcej na rynku wtórnym. Średni spadek cen roweru po roku użytkowania wynosi aż 40%. Natomiast ceny rowerów z wyprzedaży, pod koniec sezonu spadają w przedziale od 20-25%. Trzeba się liczyć z tym, że rowery z wyprzedaży mogą być dostępne tylko z ramami o skrajnych wielkościach. Co ciekawe, na rynku rowerów używanych nie ma zbytniej różnicy pomiędzy spadkiem cen marki X do marki Y. Dysproporcje widać jedynie w modelach, które nie są zbyt popularne i przez co nie ma ich na rynku wtórnym, przez ten fakt wielu sprzedawców życzy sobie za paroletni rower jedynie kilkaset złotych mniej niż wynosi jego cena katalogowa.

wartość roweru

Trzeba wziąć też pod uwagę, że nie wszyscy płacą kwot, które podaje producent. Często po negocjacjach ze sklepem udaje się opuścić parę procent z kwoty katalogowej. Dobrą wiadomością jest fakt, że wartość roweru zaczyna się stabilizować po około dwóch sezonach. Od tego czasu wartość roweru spada zaledwie o kilka procent. Jak można się domyśleć, najbardziej po kieszeni dostaną właściciele drogich maszyn, po roku czerpania frajdy z roweru są stratni nawet kilkanaście tysięcy zł. Ważną kwestią jest rodzaj i stan podzespołów. Znalezienie dwóch używanych rowerów, które są całkowicie identyczne w specyfikacji , jest praktycznie niemożliwe, ponieważ właściciele regularnie wymieniają części z powodu uszkodzeń lub osobistych preferencji. Powoduje to że cena roweru szybuje w górę lub dół.

Porównując spadek cen rowerów i samochodów. Nowe pojazdy tracą po pierwszym roku tylko 20-30% swojej wartości, a po trzech latach ich cena wynosi ok 50%. Natomiast rowery już po pierwszym roku tracą, aż 40% swojej początkowej wartości, natomiast po dwóch, trzech latach cena roweru jak i samochodu zaczną się stabilizować, przez co będą spadać coraz to wolniej. 

A więc, czy jest sens kupna roweru od razu po jego premierze? Jeżeli kupujesz rower do 3 tysięcy zł to nie poczujesz znacznego spadku cen, natomiast jeżeli chcesz kupić rower za kilkadziesiąt tysięcy złotych to warto jest wziąć to pod uwagę. Zazwyczaj producenci co rok nie zmieniają konstrukcji ramy. Często przechodzą one drobne modyfikacje geometrii, a także zmianę kolorystyki. Co do części, patrząc na modele z 2017 r i 2018 r  Krossa, Canyon’a i wielu innych marek osprzęt zbytnio się nie zmienił, w większości modelach pozostał ten sam napęd, zawieszenie, a także inne komponenty.

Posumowanie

Czy warto kupić nowy rower? Na to pytanie Ci nie odpowiem. Mogę Ci poradzić tylko, abyś przed zakupem roweru zastanowił się czy nowy model wnosi ze sobą jakąś super geometrię, nowoczesne technologie, a może jest to tylko odgrzewany ‚kotlet’ który przeszedł drobne modyfikacje. Pamiętaj, rower to nie inwestycja która ma Ci się zwrócić się w postaci pieniędzy. Jest to inwestycja w samego siebie, która zwróci się w postaci dobrej sylwetki, a zarazem kondycji. A przy okazji zapewni Ci masę uśmiechu i radości.

 

 

 

Wszystko o hamulcach rowerowych

0

Na rynku znajdziemy wiele typów hamulców, które mają różne mocowania, inne klocki i tarcze hamulcowe.  Więc warto, abyś wiedział czym różnią się hamulce. Dzięki temu w przyszłości unikniesz nieprawidłowego zakupu klocków bądź innych części układu hamulcowego.

Podobne wpisy:

Rodzaje hamulców

W rowerach możemy spotkać dwa rodzaje hamulców: hydrauliczne i mechaniczne. Hamulce hydrauliczne z każdym rokiem coraz bardziej wypierają hamulce mechaniczne. Spowodowanej jest to tym iż hydrauliki mają znacznie większą siłę hamowania, a także posiadają lepszą modulację,  przez co o wiele łatwiej jest je wyczuć, a przy tym nie trzeba z dużą siłą wciskać klamki hamulcowej aby się zatrzymać. Co do hamulców mechanicznych, to znacznie zostają w tyle porównując je z hydraulicznymi. Występują one w dwóch wersjach: v-brake i tarczowych. Montuje się je zazwyczaj w tańszych rowerach. Hamulce tego typu jak dla mnie są pod jednym względem lepsze, a mowa tu o prostocie ich regulacji i montażu. Wystarczy, że prawidłowo naciągniemy linkę i wszystko powinno działać, a nie to co w hydraulikach, ciągłe odpowietrzanie, wycieki płynu…

Rodzaje płynów hamulcowych 

Aby nasze hamulce hydrauliczne działały, potrzebny jest płyn hamulcowy. Wyróżniamy dwa rodzaje płynu: olej mineralny i płyn hamulcowy DOT 4 lub DOT 5.1. Pamiętaj, aby sprawdzić wcześniej  przed wymianą  jaki posiadasz płyn w hamulcach. Zalanie hamulców innym płynem niż przewiduje producent może być dla nich zabójcze, co spowoduje z biegiem czasu zniszczeniem uszczelek w klamce jak i w zacisku. Do hamulców Avid i Sram wlewamy DOT 4 lub DOT 5.1. Natomiast do Shimano, Magura, Tektro wlewamy olej mineralny. Jednak przed zmianą sprawdź jeszcze, jaki dokładnie wchodzi płyn do modelu twoich hamulców.

Płyn bądź olej hamulcowy powinieneś wymieniać, w zależności od częstotliwości użytkowania roweru. Natomiast jeżeli posiadasz hamulce na płynie DOT 4 lub 5.1, który jest wyprodukowanych na bazie glikolu to zastosuj preparaty bardzo higroskopijne, czyli takie które wchłaniają wodę z otoczenia.

Rodzaje klocków hamulcowych 

Decydując się na wymianę klocków hamulcowych, jesteśmy postawieni przed wyborem różnych rodzai klocków: metalicznych, półmetalicznych i żywicznych.  Aby dobrze dobrać klocki musimy chwilę się zastanowić jak jeździmy, czy ograniczmy się do niedzielnych wycieczek, a może całymi dniami poddajemy próbie nasz rower na szaleńczych zjazdach. Klocki metaliczne zapewnią nam dużą siłę hamowania, jednak o wiele szybciej zużyją nam tarczę hamulcową, a także aby działały w 100% muszą się nagrzać do odpowiedniej temperatury. Dlatego, aby jeździć z tymi klockami potrzebujesz wyposażyć się w odpowiednie tarcze hamulcowe, które są przystosowane do tego rodzaju okładzin. Kompatybilnymi tarczami z okładzinami metalicznymi są Shimano Deore, SLX, XT, XTR. Przed zakupem tarcz sprawdź z jakimi okładzinami są kompatybilne.

Klocki żywiczne zapewniają znacznie gorszą siłę hamowania niż metaliczne, ale za to nie zużywają nam tak szybko tarcz hamulcowych. Przeznaczone są one do jazdy rekreacyjnej, a nie do stromych zjazdów. Złotym graalem są klocki półmetaliczne, czerpią one zalety od klocków metalicznych jak i żywicznych. Zapewniają bardzo dobrą siłę hamowania, a przy tym nie zużywają tak bardzo tarczy hamulcowej jak w przypadku klocków metalicznych.

Przed zakupem musisz upewnić się jaki kształt posiadają nasze stare klocki. Na rynku znajdziemy wiele klocków, dlatego warto jest sprawdzić, które z nich będą pasowały.

Mocowania tarcz hamulcowych 

W rowerach możecie spotkać dwa typy mocowań tarcz: na sześć śrub oraz Centerlock, które są produkowane prze Shimano. Mocowanie Centerlock zapewnia nam możliwość szybszego mocowania tarcz. Po założeniu tarczy na wielowypust wystarczy, że dokręcimy ją z pomocą specjalnej nakrętki, która przytrzymuje tarczę przed odczepieniem się od piasty. Aby założyć tarczę z systemem mocowania na sześć śrub, trzeba spędzić trochę więcej czasu. Śruby powinno dokręcać się naprzemiennie. Za żadnym skarbem nie dokręcajcie ich od razu z maksymalną siłą. Jeżeli dokręcimy je na max i po kolei, to ryzykujemy tym, że tarcza hamulcowa będzie krzywo zamontowana, przez co może ocierać o okładziny hamulcowe.

Pamiętaj, że jeżeli chcesz przejść z systemu sześć śrub na Centerlock, to musisz zmienić piastę, która współgra z tym systemem. Natomiast gdy masz tarczę z mocowaniem na sześć śrub, to jesteś w stanie przymocować ją do piasty, która współgra z systemem Centerlock. Wystarczy, że użyjesz do tego specjalnego adaptera.

Zima – najlepszy moment na naprawę i upgrade roweru.

0

Jutro już nastało

Piski, które wydobywają się z roweru doprowadzają do szaleństwa rowerzystę.  Zazwyczaj mówimy sobie JUTRO SIĘ TYM ZAJMĘ, jednak to jutro nie możne nadjeść już od kilku miesięcy. Dlatego nastał dobry moment, aby sprawdzić skąd się wydobywają? Może okazać się, że z czasem problemy nasilą się i nasz rower będzie uziemiony w czasie sezonu rowerowego. Jeżeli posiadasz system bezdętkowy w rowerze, to warto jest go odświeżyć. Mleczko zasycha po około jednym, dwóch sezonach, przez co nie chroni cię już  przed kapciami. Przy okazji sprawdź, czy taśma na obręczy nie odkleiła się, a jeżeli tak to warto zmienić ją na nową.

Czas

Jeśli musisz zamówić części, zainstalować je, zlecić serwisowanie zawieszenia, lepiej zrobić to teraz, niż czekać, aż przyjdzie wiosna. Chyba nie chcesz przegapić pierwsze przejażdżki, czekając w kolejce w serwisie lub zbyt długo na części .

Ceny

Wiadomo, że zima to okres sporego przestoju w handlu rowerami, jak i częściami. Dlatego jeżeli planujesz kupić nowy rower, bądź lepsze podzespoły to teraz jest najlepszy czas. Wiele sklepów stacjonarnych jak i internetowych chętnie wyprzedaje części i rowery z zeszłego roku, po mocno obniżonych cenach. W niektórych przypadkach można znaleźć  akcesoria nawet o 50% taniej, więc warto poszukać okazji.

Spokojna nauka

Zima to dobry czas, aby w spokoju popracować nad swoim rowerem, a także aby nauczyć się umiejętności serwisu swojego roweru. Zazwyczaj w okresie zimowym mamy o wiele więcej czasu niż w letnim. Dzięki temu nie będziesz musiał/a się martwić, czy zdąższ to zrobić do jutrzejszej wyprawy. Dlatego  kup książkę o konserwacji roweru lub poczytaj teksty na blogu, a także polecam filmiki na YT. I tak, w ten sposób można nauczyć się podstawowych umiejętności, takich jak regulacja przerzutek i hamulców, wymiana okładzin hamulcowych itp.

Przygotuj się, że będziesz musiał/a zainwestować w specjalne narzędzia do wykonywania serwisu w swoim rowerze, jednak spójrz na to, jak na inwestycję długoterminową. Narzędzia, które pozwalają na samodzielną naprawę roweru są na dłuższą metę zazwyczaj tańsze niż zabranie roweru do warsztatu w celu naprawienia jakiejś błahostki. Wykonanie podstawowych czynności konserwacyjnych pomaga Ci lepiej zrozumieć, jak działa twój rower.

Arara – ciekawe oświetlenie rowerowe

0
arara

W dzisiejszych czasach ledy znajdują się już prawie wszędzie. Kolorowe ledy pozwolą Ci wyróżnić się podczas nocnej przejażdżki rowerowej. Wystarczy, że przymocujesz je do szprych roweru, wraz z obrotem koła będą tworzyć pierścień światła. Choć sprawiają, że rower jest bardziej widoczny w nocy, to mają jedną wadę, a mianowicie jest nią bateria. Na szczęście firma Arara, która produkuje ten świecący bajer, wyposażyła go w prądnicę. 

Arara – ciekawe oświetlenie rowerowe

Oświetlenie zostało stworzone przez Semyona Filippov.  Wyposażył on lampki w diodę LED i kondensator, który wielokrotnie przemieszcza się przez zestaw neodymowych magnesów zamontowanych obok koła. Gdy koło obraca się,  jest wytwarzany prąd, który umożliwia pracę urządzenia.  Nawet po zatrzymaniu roweru dioda LED będzie świecić jeszcze przez kilka minut.

arara

Niecodzienne oświetlenie niestety nie jest wyposażone w diodę rgb, przez co będziemy musieli ograniczyć się do jednego koloru. Na szczęście będziemy mogli wybrać jeden z sześciu kolorów diody ( czerwony, biały, żółty, zielony, pomarańczowy, niebieski). Cały zestaw jest wodoodporny, a także odporny na bród. Światełka potrafią pracować w skrajnych temperaturach sięgających -30 ° C. 

Aby kupić to oświetlenie musisz wydać, aż 80 dolarów. Produkt składa się z czterech światełek, dwóch magnesów neodymowych, a także systemu mocowania. Jeżeli kampania na Indiegogo powiedzie się, to produkt powinien być dostępny pod koniec tego roku. Link do kampanii znajdziecie  tutaj.

Nowe mleczko uszczelniające od Finish Line

0
mleczko uszczelniające

Finish Line, znana w świecie kolarstwa górskiego ze swoich smarów, parę dni temu ogłosiła, że ​​będzie produkować mleczko uszczelniające do opon. Wadą zwykłych mleczek uszczelniających jest fakt, że po jakim czasie zasychają, przez co na obręczy jak i oponie osadza się guma, którą jest ciężko wyczyścić. Dlatego firma Finish Line wymyśliła mleczko uszczelniające, którego nie trzeba odświeżać co kilka miesięcy, aby zachować skuteczność jego działania. Będzie ono zachowywało swoje właściwości przez cały okres użytkowania opony. 

Ponadto, mleczko linii Finish Line zmywa się za pomocą wilgotnej szmatki lub wody. Ponieważ nie ma w składzie lateksu ani amoniaku, jest ono naturalnie nietoksyczne i bezpieczne dla felg wykonanych z karbonu. Z powodu, że płyn został pozbawiony lateksu i amoniaku, musiały zostać zastosowane nowe składniki o podobnych właściwościach. Zastąpiono je włóknami kevlarowymi, które w parę sekund zasklepią powstałą dziurę w oponie.

Finish Line Sealant będzie dostępny w 4 litrowych baniakach, a także w wygodnych rozmiarach dla konsumentów 250 ml, 500 ml i 1 l. Produkt na rynku powinien ukazać się w połowie marca. 

Recent Posts

gwiazdka w rurze widelca

Jak zamontować gwiazdkę w rurze widelca.

Gwiazda  lub „nakrętka” jest bardzo potrzebna w naszym rowerze, ponieważ utrzymuje ona w kupie nasz widelec z ramą i mostkiem kierownicy.  Jak zamontować nakrętkę gwiazda Narzędzia...
kask leatt DBX 2.0

Kask Leatt DBX 2.0 – nowość na targach Eurobike

Kask Leatt DBX 2.0 - nowość na sezon 2018 r. Firma Leatt zaprezentowała na targach Eurobike w Niemczech nowy kask leatt DBX 2.0. Jego przeznaczenie,...

Po wyspie

Stopień trudności: łatwy  Czas przejazdu:5,5 godziny  Długość trasy: 57 km Gdańsk - Wyspa Sobieszewska - Ptasi Raj - Gdańsk
hamulce, hamować

Jak lepiej hamować rowerem

Zdarza Ci się, że tracisz przyczepność podczas hamowania tylnym kołem? A także przednie koło wpada w poślizg gdy hamujesz. Jeżeli tak to ten artykuł...
rower zimą

Rower zimą – jak się ubierać?

Wielu osobom wydaje się, że jazda na rowerze to hobby, które w polskich warunkach pogodowych można uprawiać wyłącznie w cieplejsze miesiące. Nic bardziej mylnego!...